Marzec 2024

Zajączek wielkanocny w przedszkolu

Marta Jaroszewska odwiedziła przedszkolaki w Miejskich Przedszkolach nr 12 i 14. Zaprezentowała  bajkę o wielkanocnym zajączku w formie teatrzyku kamishibai. Dzieci po wysłuchaniu treści próbowały rozwiązać zagadkę dotyczącą znalezionych jajek. Szybko się domyśliły, że  to wielkanocny zajączek, zrobił ptakom niespodziankę. W trakcie spotkania rozmowy dotyczyły zwyczajów Wielkanocnych. Następnie dzieci wykonały prace plastyczne.

Zajęcia projektowe online

Za nami zajęcia projektowe realizowane w ramach projektu „Zdrowie zaklęte w książkach”.  Uczniowie szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych dowiedzieli się jaki ma wpływ korzystanie z mediów społecznościowych na ich dobrostan. Prowadzący zwrócili uwagę jak ważny jest sen dla naszego zdrowia oraz jak nadmierne korzystanie z telefonu komórkowego wpływa na jego jakość. Uczniowie dowiedzieli się również o takich zjawiskach jak: eskapizm, media multitasking, czy phubbing.

Wykład online poprowadził Pan dr Dariusz Drążkowski oraz jego studentki: Nadia Ciborowska i Katarzyna Ziółkowska z Wydziału Psychologii i Kognitywistyki UAM.

Wiosna tuż, tuż

Marta Jaroszewska odwiedziła grupę „Motylki” w Miejskim Przedszkolu nr 14 w Płocku. Zaprezentowała w formie teatrzyku kamishibai opowiadanie o wiośnie i polskich tradycjach wielkanocnych. Świąteczno-wiosenna bajka wprowadziła dzieci w atmosferę zbliżających się Świąt Wielkanocnych. Krótkie wydarzenia z życia rodzinnego przeplecione psotami psa i kota bardzo spodobały się przedszkolakom. Na zakończenie spotkania dzieci wykonały kartę pracy.

Poczucie własnej wartości

Uczniowie klasy 1 c oraz klasy 1 d ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku wzięli udział w zajęciach czytelniczych z elementami biblioterapii o poczuciu własnej wartości. Do biblioterapii posłużyła książka Może Kobi Yamada.
Książka zachęca dzieci do czynienia dobra, pomagania innym, podejmowania prób. Z tekstu wypływa myśl, że zawsze trzeba mieć nadzieję, próbować swoich sił i odkrywać swoje talenty.
Podczas zajęć czytelniczych z elementami biblioterapii uczniowie upewnili się, że każdy z nas jest wyjątkowy i zasługuje na szacunek.
Zajęcia poprowadziła Monika Cejmer.

PAMIEĆ-ORIENTACJA-SKOJARZENIA

W dniu Europejskiego Dnia Mózgu Tatiana Jastrzębska , Joanna Kamińska-Wójcik, Magdalena Kardynał przeprowadziły zajęcia z podopiecznymi Środowiskowego Domu Pomocy Społecznej w Płocku. Dobrym treningiem dla naszego mózgu są gry słowne oraz łamigłówki, które uczestnicy rozwiązywali z dużym zaangażowaniem. Były skojarzenia, przysłowia, ćwiczenie pamięci. Spotkanie urozmaiciło koło fortuny, a także magiczny dywan i gogle VR. Czytanie jest również doskonałym treningiem dla szarych komórek. Uczestnicy poznali część bibliotecznego księgozbioru, a także wysłuchali opowieści wielkanocnych. Na koniec prowadzące złożyły świąteczne życzenia i wręczyły gościom drobny symbol nadchodzącej wiosny – kwiatki. Zajęcia zostały przygotowane w oparciu o książkę autorstwa Marioli Czarnkowskiej, Anny Lipy, Pauliny Wójcik-Topór pt. „Terapia umysłowa osób dorosłych” z serii Terapia funkcji poznawczych poziom I.

Emocje

Emocje towarzyszą nam cały czas, bez względu na to ile mamy lat. Jednak zdarza się nad nimi nie panować. Trudno jest je odpowiednio wyrazić i nazwać. Uczniowie klasy 1, 2 i 3 II Prywatnej Szkoły Podstawowej Profesor w czasie zajęć przeprowadzonych przez Joannę Kamińską-Wójcik, trenowali umiejętność okazywania różnych emocji, ale także ich rozpoznawania i widzenia sytuacji z lepszej strony. Pomocne były historyjki do analizowania, koło fortuny, Kolorowy Potwór pełen emocji. Zostało także stworzone miejsce, gdzie wszystkie emocje zamieniały się w spokój. Nieodzownym elementem spotkania były książki:
Kolorowy Potwór – Anna Llenas
Miejsce na skale – Jol Temple, Kate Temple
Hotel dla uczuć – Lidia Branković

Odblaskowe breloczki 3D

Uczniowie klasy pierwszej II Prywatnej Szkoły Podstawowej Zespołu Oświatowo – Konsultacyjnego „Profesor” w Płocku wysłuchali z uwagą bajki p.t.: „Puchate i Kolczate” czyli o dobrych i złych relacjach. Następnie dzieci próbowały odpowiedzieć na pytanie, czym jest puchate, a czym kolczate? Uczniowie stwierdzili, że czujemy się szczęśliwsi, kiedy pozytywne emocje, życzliwość i miłe słowa towarzyszą nam na co dzień. Każde z dzieci dostało pomponiki, które symbolizowały puchate czyli: przyjaźń, miłość, dobroć dla drugiego człowieka, całego otoczenia. Po powrocie do domu obiecały wręczyć upominek najbliższym.
W drugiej części zajęć za sprawą długopisów 3D, mali programiści zmieniali rysunki w przestrzenne obiekty. Dzieci kształtowały umiejętności przestrzenne, kreatywność i zdolności manualne. Efektem zajęć były odblaskowe breloczki w kształcie Słońca.
Zajęcia przeprowadziły Marta Jaroszewska i Anna Szablewska.

Wiosna w bibliotece!

W warsztatach w ramach projektu edukacyjnego Koduj z Biblioteką! wzięły udział przedszkolaki z Miejskiego Przedszkola nr 16 w Płocku. Zajęcia, które zorganizowała Marta Jaroszewska miały na celu rozwój koncentracji, logicznego myślenia, analizowania i wyciągania wniosków. Dwustronna mata edukacyjna „Kodowanie na dywanie” oraz zestaw kolorowych kubeczków pozwoliły na ciekawe wprowadzenie dzieci w zagadnienia związane z kodowaniem.
W drugiej części spotkania dzieci wysłuchały bajki „Idzie wiosna. Wielkanoc tuż tuż….”, dzięki której poznały przygody Gosi i Tadka. Bohaterowie opowieści zaprezentowali dzieciom zwyczaje wielkanocne. Następnie przedszkolaki zaprojektowały własnoręcznie swoje pisanki. Zajęcia przeprowadziła Anna Szablewska.

Lekcja uważności

Grupa Chabry z Miejskiego Przedszkola nr 1 w Płocku wysłuchała opowiadania Agnieszki Pawłowskiej „Szczurek Rysio i smak uważności”. Dzieci dowiedziały się jak sympatyczny szczurek zachęca małego czytelnika do uważności podczas jedzenia różnych potraw. Przedszkolaki z chęcią odpowiadały na pytania, w jaki sposób smakować jedzenie i ograniczyć niezdrowe przekąski. Nie zabrakło również zabawy przy muzyce. Na podsumowanie dzieci wykleiły rysunek marchewki. Zajęcia poprowadziła Ewelina Staniłko.

Teatrzyk kamishibai

Dzieci z Miejskiego Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 w Płocku wysłuchały opowieści Beaty Gabrat „Kotka Psotka” zaprezentowanej w postaci teatrzyku kamishibai. Przedszkolaki poznały jeden dzień z życia małej kotki, której przytrafiają się zabawne sytuacje. Po głośnym czytaniu przyszedł czas na zabawę, zagadki oraz zajęcia plastyczne. Na zakończenie Jeżyki  otrzymały zakładkę do książki. Na twarzach wszystkich przedszkolaków zagościł uśmiech. Zajęcia poprowadziła Ewelina Staniłko.

Odkrywamy przyszłość cz. 2.

Przyszłości nie znamy, jednak możemy spróbować spełnić swoje powołanie. Zmotywowani i z dobrze zapisanym celem, zrealizujemy go z większym prawdopodobieństwem. W czasie drugiego spotkania na temat odkrywania swoich pasji, uczestnicy z ZDZ w Płocku dowiedzieli się z jakich elementów składa się dobrze sformułowany cel i jakie trzeba podjąć kroki, aby go zrealizować. Za dodatkową motywację posłużyły historie znanych ludzi, którzy pomimo trudności nie poddali się i osiągnęli naprawdę wiele. Polecana książka to m. in.: Oni są super! 40 historii o ludziach, którzy znaleźli pomysł na siebie / Yvette Żółtowska-Darska. Współpraca z OHP Płock. Zajęcia przeprowadziła Joanna Kamińska-Wójcik.

Magiczny poniedziałek

Gościliśmy przedszkolaki z Miejskiego Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 w Płocku. W pierwszej części zajęć dzieci rozwiązując zadania online ćwiczyły spostrzegawczość, logiczne myślenie oraz dodawanie i odejmowanie. Spotkanie w pracowni komputerowej zorganizowała Marta Jaroszewska. Za sprawą Magicznego dywanu, na który zaprosiła Anna Szablewska została połączona nauka z zabawą.  Dzieci rozwijały dużą motorykę, koordynację wzrokowo-ruchową, spostrzegawczość i szybkość reakcji. Zaprezentowane gry edukacyjne rozwijały ich umiejętność postrzegania, wyobraźnię oraz sprawność fizyczną. Zajęcia sprawiły wszystkim mnóstwo radości.

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót